Julloppis och kranstillverkning

Igår var det julloppis på Framtid i Helsingborg. Helmysigt och jag blev så glad av alla fina saker och julstämmningen som rådde där bland allt folk och alla juliga prylar. En sak är ju säker; man behöver absolut inte köpa nytt när man kommer undan med en sån liten slant för jättefina grejer. Dessutom hittar man sånt som inte finns att få tag på i affären vilket jag gillar. Här är några utav mina fynd. Vet inte riktigt vart jag ska få plats med alla juldukar jag köpte men de var så fina så jag kunde inte stå emot de. Bilderna är väl inga mästerverk men det får ni stå ut med!


För en guldpeng blev denna adventsljusstake min!


Den lille söte grisen för en tjuga fick följa med mig hem!


Hur kan man motså en sån fin duk? Fem kronor!


Klart man ska äga en julstrumpa! Om någon är sugen på att ge mig paket så vet ni vart den hänger!


Söt väggbonad för en femma!


Ett juligt förkläde med julbockar! Kommer väl till pass till nästa helgs julbak! En femma för den också!


En guldpeng för alla tre! :)


Och så julkransen...
Jag köpte också massor av småprylar att göra min egna krans av. Hittade lite olika pryttlar och en helt vanlig tom krans som jag tänkte kunde passa att sätta upp utanför dörren. Det kanske inte blev den vackraste kransen i världen men det var roligt att göra den i alla fall! Och det är väl det viktigaste?



Det hann bli lite mörkt när jag väl var färdig med den så därför är inte bilden riktigt rättvis men så här blev den tillslut!





Skriv gärna en rad eller två, så blir jag jätteglad.



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress? (publiceras ej)

Har du en egen hemsida eller blogg som jag kan kika in på?

Din fina kommentar:

Trackback
RSS 2.0