Trolldeg goes snigellyktor

Tjoho!

Här kommer ytterligare ett bevis på att jag inte lyckats bli vuxen ännu. Men trolldeg är faktiskt roligt har jag kommit fram till. Och jag gillar sniglar så nu har jag knåpat ihop ett gäng såna med hjälp av lite mjöl och vatten. Salt behöver man tydligen enbart för att barnen inte ska äta upp degen. Så nu vet ni det!

Här är ett recept på en deg. Om man vill spara sina figurer ska de stå i ugnen i en timme på 100 grader.

1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt


Sen målade jag de vita med vanligt hobbylack och dekorerade med lite olika färger på skalet. I fredags var jag och Johan på Ullared och då fann jag fina stenar att ha ljus i som jag tyckte passade perfekt att sätta mina sniglar på. Så nu lyser det så fint i vår trapp!








Skriv gärna en rad eller två, så blir jag jätteglad.
Postat av: Annette

Lilla snigel akta dig.......vad fint det blev med dina snigellyktor. Kram mamma

2010-11-07 @ 19:21:25



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress? (publiceras ej)

Har du en egen hemsida eller blogg som jag kan kika in på?

Din fina kommentar:

Trackback
RSS 2.0