Smycken av porslin

I helgen har jag testat på att göra smycken av gammalt porslin. Kändes lite jobbigt att ha sönder hela tallrikar, men vad gör man inte för konsten?:P Jag investerade i en mini-slipmaskin med lite olika sliptillbehör så som diamantslipstift och så köpte jag några tallrikar på IKEA för att testa på.
Idag var jag på loppis o köpte lite omaka tallrikar och koppar. Undrar vad hon som tog betalt tänkte att jag skulle med så många olika tallrikar till. Lite längre ner kan ni se resultatet!





Ikeas tallrik förvandlades till ett halssmycke;



Och så till dagens resultat;
Jag tog en del av en kopp och slipade till ett halssmycke.





Haha! Ni får tycka att jag är knäpp, men jag hade i alla fall roligt när jag gjorde dessa. Kan nog lova att jag är den enda i hela världen som har ett par örhängen som ser ut såhär. Får jag lov att presentera öringarna! (Hö-hö-hö)




Haha- Over and out!

Skriv gärna en rad eller två, så blir jag jätteglad.
Postat av: Annette

Vad fina de blev.Annette

2011-03-20 @ 18:36:52
Postat av: carina herbertsson

Johanna du är allt en riktig konstnär du!! Garanterat så har ingen sådana smycken som du har, kul med kreativa människor! Kramar Carina

2011-03-21 @ 07:03:53
Postat av: Camilla

Grymt! Sjukt coolt! Keep it coming... :)

2011-03-21 @ 09:33:45
URL: http://princeclam.blogspot.com
Postat av: Lena

Vad fint det blev. Makalöst fint. De där fiskarna blir ju bäraren garanterat ensam om. Nu blev jag riktigt intresserad att prova själv. Kan du berätta vad maskinen heter så vore jag tacksam.

2011-04-07 @ 19:06:04
URL: http://bymorefabrics.blogspot.com
Postat av: Johanna

Hej Lena!

Tack för kommentaren! Jag köpte en vanlig mini-slipmaskin på Biltema för 139 kronor, en diamantslipsats för drygt 70 kronor, samt diamantkapskivor för 150 kronor. Har även köpt en mosaiktång men har inte riktigt kommit fram till vilket som funkade bäst. Tror det blir bäst om man använder båda faktiskt. Sen är det bara att slipa på!



Lycka till!

2011-04-13 @ 20:21:02
Postat av: Lena

Tack för at du svarade även på mailen. Ska försöka mig på detta har jag tänkt. Dina alster blev ju så fina.

2011-04-13 @ 22:12:00
Postat av: Lena

Tack för att du svarade även på mailen. Ska försöka mig på detta under våren. Dina alster blev ju så bra tycker jag.

2011-04-13 @ 22:14:17
URL: http://buymorefabric.blogspot.com
Postat av: Maja

Hej
Jag måste bara kolla vart du köpte tillbehören? Var det också på biltema? Har maskinen sedan annan men saknar blad att skära i porslin med.

Med vänlig hälsning, Maja
Ps jättefina blev dem!

2013-07-16 @ 19:03:36
URL: http://Picknick.blogg.se



Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress? (publiceras ej)

Har du en egen hemsida eller blogg som jag kan kika in på?

Din fina kommentar:

Trackback
RSS 2.0